世界で最も影響力のある経営思想家(Thinkers 50)2017が発表!ランカーの本をまとめてみました!
こんにちは、渡邊康弘です。
先日発表された世界で最も影響力のある経営思想家!!
二年ごとに発表されるこのランキングですが、
今回は例年に増して熱いランキングでした!!
50名中、47名の方の本は拝見していたので、
おおこの方が!!っと、ドキドキしながらランキングを確認してました。
私が理事を務めている一般社団法人ビジネスモデルイノベーション協会の顧問をしていただいている
イヴ・ピニュール教授やアレックス・オスターワルダーも前回に続きランクイン。
おめでとうございます!!
アダムグラントやハイディグラントといった大好きな研究者も
ランクインでもうたまらないです。
世界で最も影響力のある経営思想家は、やはり本を読むことで
その注目度、偉大さがわかりますね。名前だけみてもピーンと来ないので、
過去の著作、これからの新作で著名なものをピックアップしてみました。
みなさまの読書の参考になれば幸いです。
また、本書を毎週読む読書会なんかもできればと企画中です^^
下記出典:http://thinkers50.com/t50-ranking/
(英文、プロフィール写真はそのまま、上記公式サイトより引用しています。)
Thinkers50 2017 Ranking
#1. Roger Martin
The former dean of University of Toronto’s Rotman School of Management, Martin is a strategy advisor to CEOs worldwide and the author of ten books, including Thinkers 50 award winners Playing to Win (with AG Lafley, HBR Press, 2013) and Getting Beyond Better (with...
#2. Don Tapscott
The Hammond B3 organist in the band Men in Suits, Don also happens to be one of the world’s leading authorities on innovation, media, and the economic and social impacts of technology. He is the CEO of The Tapscott Group, a think tank that regularly advises business...
ブロックチェーンの分野が評価され、ドン・タプスコットが二位にランキング!
ブロックチェーン・レボリューション ――ビットコインを支える技術はどのようにビジネスと経済、そして世界を変えるのか
- 作者: ドン・タプスコット,アレックス・タプスコット,高橋璃子
- 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
- 発売日: 2016/12/02
- メディア: 単行本
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#3. Clayton Christensen
One of the world’s pre-eminent experts on innovation, Clayton Christensen topped the Thinkers50 in 2011 and 2013. He is the Kim B. Clark Professor of Business Administration at Harvard Business School, and one of the world’s foremost experts on innovation and growth....
毎回一位だったクリステンセン教授は今回は3位でした!!
#4. W. Chan Kim & Renée Mauborgne
W. Chan Kim and Renée Mauborgne are Professors of Strategy at INSEAD and Co-Directors of the INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. They are the authors of the New York Times, #1 Wall Street Journal, and USA Today bestseller Blue Ocean Shift – Beyond...
ブルーオーシャン戦略 実践篇を出版されたこの二人。相変わらずの高評価でしたね。
Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth
- 作者: W. Chan Kim,Renee Mauborgne
- 出版社/メーカー: Hachette Books
- 発売日: 2017/09/26
- メディア: ハードカバー
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Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant
- 作者: W. Chan Kim,Renee Mauborgne
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
- 発売日: 2015/01/20
- メディア: ハードカバー
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#5. Michael Porter
Regarded as the father of modern business strategy, Porter, who has consulted to dozens of corporations and a number of national governments including the UK, returns to the No. 1 slot in 2015 after previously topping the list in 2005. Porter’s influence on business...
- 作者: ジョアン・マグレッタ,マイケル・ポーター(協力),櫻井祐子
- 出版社/メーカー: 早川書房
- 発売日: 2012/09/21
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- 作者: マイケル・E.ポーター,Michael E. Porter,竹内弘高
- 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
- 発売日: 1999/06/01
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#6. Marshall Goldsmith
Dr. Marshall Goldsmith is one of the world’s leading executive educators, coaches, and authors. He is a pioneer in helping successful leaders achieve positive, lasting change in behavior. His success is built upon a very practical, no-nonsense approach to...
- 作者: マーシャルゴールドスミス,マークライター,Marshall Goldsmith,Mark Reiter,斎藤聖美
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
- 発売日: 2007/10/01
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#7. Alexander Osterwalder and Yves Pigneur
Osterwalder and Pigneur are the authors of Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want (2014) and Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Gamechangers and Challengers (self-published, 2010). Business Model Generation is...
ビジネスモデルイノベーション協会の顧問を務めていただいているお二人は、今回はなんと7位。非常に嬉しいです。イヴ教授、アレックスさんいつも、ありがとうございます。
- 作者: アレックス・オスターワルダー,イヴ・ピニュール,小山龍介
- 出版社/メーカー: 翔泳社
- 発売日: 2012/02/10
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バリュー・プロポジション・デザイン 顧客が欲しがる製品やサービスを創る
- 作者: アレックス・オスターワルダー,イヴ・ピニュール,グレッグ・バーナーダ,アラン・スミス,関美和
- 出版社/メーカー: 翔泳社
- 発売日: 2015/04/17
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#8. Adam Grant
Adam Grant is the youngest tenured professor at Wharton, University of Pennsylvania. Previously, he was advertising director at Let’s Go Publications, an All-American springboard diver, and a professional magician. He is the author of the bestseller Give and Take: A...
シェリル・サンドバーグとの共著もあった、新鋭のアダム・グラントはかなりの順位を上げましたね。
GIVE & TAKE 「与える人」こそ成功する時代 (単行本)
- 作者: アダムグラント,楠木建
- 出版社/メーカー: 三笠書房
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ORIGINALS 誰もが「人と違うこと」ができる時代 (単行本)
- 作者: アダムグラント,シェリルサンドバーグ,Adam Grant,Sheryl Sandberg,楠木建
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OPTION B(オプションB) 逆境、レジリエンス、そして喜び
- 作者: シェリル・サンドバーグ,アダム・グラント,櫻井祐子
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
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#9. Richard D’Aveni
Richard D’Aveni, professor of strategic management at the Tuck Business School at Dartmouth University, created the concept of hyper-competition. Most recently his work has looked at commoditization and, in his 2012 book Strategic Capitalism, the competitive clash of...
#10. Rita McGrath
Rita McGrath, Columbia Business School Associate Professor, is a globally recognized thought leader and author whose focus is on developing innovation and growth strategies during times of uncertainty. She enables business leaders to see their world through a...
#11. Daniel Pink
Author, journalist, capturer of the business zeitgeist, Daniel Pink has written several best-selling books. His latest is When: The Scientific Secrets of Perfect Timing (2018). His other books include A Whole New Mind: Why Right Brain Thinkers Will Rule the Future...
人を動かす、新たな3原則 売らないセールスで、誰もが成功する! (講談社+α文庫)
- 作者: ダニエル・ピンク,神田昌典
- 出版社/メーカー: 講談社
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フリーエージェント社会の到来―「雇われない生き方」は何を変えるか
- 作者: ダニエルピンク,Daniel H. Pink,池村千秋
- 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
- 発売日: 2002/04
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#12. Erik Brynjolfsson & Andrew McAfee
Erik Brynjolfsson is the Schussel Family Professor at the MIT Sloan School, the director of the MIT Center for Digital Business, and a research associate at the National Bureau of Economic Research. He researches and teaches on the effects of information technology on...
- 作者: エリック・ブリニョルフソン,アンドリュー・マカフィー,村井章子
- 出版社/メーカー: 日経BP社
- 発売日: 2013/02/07
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- 作者: エリック・ブリニョルフソン(Erik Brynjolfsson),アンドリュー・マカフィー(Andrew McAfee),村井章子
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#13. Amy Edmondson
Amy C. Edmondson is the Novartis Professor of Leadership and Management at the Harvard Business School. She teaches and writes on leadership, teaming and organizational learning, and her articles appear in management publications such as Harvard Business Review and...
チームが機能するとはどういうことか――「学習力」と「実行力」を高める実践アプローチ
- 作者: エイミー・C・エドモンドソン,Amy C. Edmondson,野津智子
- 出版社/メーカー: 英治出版
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#14. Steve Blank
Serial entrepreneur Steve Blank is credited with launching the Lean Startup Movement, and revolutionizing the practice and teaching of entrepreneurship and innovation. He has redefined how to build successful startups by teaching entrepreneurs how to rapidly search...
スタートアップ・マニュアル ベンチャー創業から大企業の新事業立ち上げまで
- 作者: スティーブン・G・ブランク,ボブ・ドーフ,飯野将人,堤孝志
- 出版社/メーカー: 翔泳社
- 発売日: 2012/11/09
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#15. Linda Hill
Linda A. Hill is the Wallace Brett Donham professor of business administration at the Harvard Business School, and also chairs the School’s Leadership Initiative. Hill’s latest work is Collective Genius: The Art and Practice of Leading Innovation (2014). In both...
- 作者: リンダ・A・ヒル,ケント・ラインバック,有賀裕子
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
- 発売日: 2012/01/06
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- 作者: リンダ・A・ヒル,グレッグ・ブランドー,エミリー・トゥルーラブ,ケント・ラインバック,黒輪篤嗣
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
- 発売日: 2015/04/23
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#16. Eric Ries
Eric Ries is an entrepreneur and the bestselling author of The Lean Startup and The Startup Way, released October 2017. His first book has sold over one million copies and has been translated into more than thirty languages. He is the creator of the Lean Startup...
待望の最新作、スタートアップウェイを出版した、エリックリースは16位でした。
- 作者: エリック・リース,伊藤穣一(MITメディアラボ所長),井口耕二
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- 発売日: 2012/04/12
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#17. Pankaj Ghemawat
Nominated for the 2013 Thinkers50 Global Solutions Award for his Global Connectedness Index, Ghemawat is based at New York’s Stern school and IESE Business School in Spain. Prior to that he was the youngest full professor at Harvard Business School. His 2011 book...
World 3.0: Global Prosperity and How to Achieve It
- 作者: Pankaj Ghemawat
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
- 発売日: 2011/05/03
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#18. Simon Sinek
Simon Sinek is best known for popularizing the concept of “Why” in his first Ted Talk in 2009. It is the third most watched talk of all time on TED.com, gathering 33+ million views and subtitled in 45 languages. A trained ethnographer, his work focuses on...
Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action
- 作者: Simon Sinek
- 出版社/メーカー: Penguin
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- 作者: サイモン・シネック,栗木さつき
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
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#19. Richard Florida
Director of the Martin Prosperity Institute at the University of Toronto’s Rotman School, Richard Florida is an “urbanist”, as well as a commentator on creativity and innovation. Fast Company described him an “intellectual rock star.” He is the author of The Rise of...
リチャードフロリダの最新作はなかなか読みごたえのある名作!!
クリエイティブクラスの世紀!は名著でしたね。
- 作者: リチャード・フロリダ,井口典夫
- 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
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#20. Herminia Ibarra
Herminia Ibarra is the Charles Handy Professor of Organizational Behaviour at London Business School. An authority on leadership and career development, her most recent book, Act Like a Leader, Think Like a Leader (2015), shows how to step up to a bigger leadership...
- 作者: ハーミニア・イバーラ,宮田貴子,金井壽宏
- 出版社/メーカー: 翔泳社
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誰もがリーダーになれる特別授業 (Harvard Business Review Press)
- 作者: ハーミニア・イバーラ,河野英太郎,新井宏征
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#21. Vijay Govindarajan
Vijay Govindarajan is the Coxe Distinguished Professor at the Tuck School of Business at Dartmouth College. His work is at the intersection of strategy and innovation. His books include Reverse Innovation (with Chris Trimble, 2012). This emerged from a period as GE’s...
世界トップ3の経営思想家による はじめる戦略~ビジネスで「新しいこと」をするために知っておくべきことのすべて~
- 作者: ビジャイ・ゴビンダラジャン,クリス・トリンブル,花塚恵
- 出版社/メーカー: 大和書房
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- 作者: ビジャイ・ゴビンダラジャン,クリス・トリンブル,小林喜一郎(解説),渡部典子
- 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
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#22. Nilofer Merchant
Nilofer Merchant is a master at turning seemingly “wild” ideas into new realities. A bestselling author on innovation and collaborative work, a TED mainstage speaker, and the recipient of the 2013 “Future Thinker Award” from Thinkers50, Nilofer reveals new mechanisms...
11 Rules for Creating Value in the Social Era
- 作者: Nilofer Merchant
- 出版社/メーカー: Harvard Business Review Press
- 発売日: 2012/09/12
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The Power of Onlyness: Make Your Wild Ideas Mighty Enough to Dent the World
- 作者: Nilofer Merchant
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#23. Sydney Finkelstein
Sydney Finkelstein is the Steven Roth Professor of Management and Director of the Center for Leadership at the Tuck School of Business at Dartmouth College. Professor Finkelstein, a well-known thought leader and speaker on leadership and strategy, has published 23...
#24. Hal Gregersen
Hal Gregersen is Executive Director of the MIT Leadership Center, Senior Lecturer at the MIT Sloan School of Management, and Senior Fellow at Innosight. To grasp how leaders can ask catalytic questions – ones that change the world – Gregersen studied 200+ renowned...
イノベーションのDNA Harvard Business School Press
- 作者: Clayton M. Christensen,Hal Gregersen,Jeffrey Dyer
- 出版社/メーカー: 翔泳社
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- 作者: J.ステュアートブラック,マーク・E.メンデンホール,ハル・B.グレガーセン,リンダ・K.ストロー,Stewart Black,Mark E. Mendenhall,Hal B. Gregersen,Linda K. Stroh,白木三秀,梅沢隆,永井裕久,国際ビジネスコミュニケーション協会
- 出版社/メーカー: 白桃書房
- 発売日: 2001/04
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#25. Hermann Simon
Hermann Simon is Honorary Chairman of Simon-Kucher & Partners. He is an expert in strategy, marketing and pricing. He was a professor at the Universities of Mainz and Bielefeld, and a visiting professor at Harvard Business School, Stanford, London Business...
- 作者: ヘルマンサイモン,ロバート・J.ドーラン,Hermann Simon,Robert J. Dolan,吉川尚宏,エコノミクスコンサルティング研究会
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#26. Zhang Ruimin
Zhang Ruimin is Chairman and CEO of Haier Group. In 1984, Zhang Ruimin became Director of the Qingdao Refrigerator Factory, the predecessor of Haier. Over more than 30 years, he has turned a small collectively-owned factory with a 1.47m Yuan loss into a global...
#27. Subir Chowdhury
One of the world’s pre-eminent experts on quality and process improvements, Subir Chowdhury is the #1 international bestselling author on SIX SIGMA philosophy. Hailed by The New York Times as a “leading Quality expert,” and by Business Week as “the Quality Prophet”,...
なぜおいしいアイスクリームが売れないの? ダメな会社をよみがえらせる3つのレッスン (講談社BIZ)
- 作者: S.チョウドリ,中山宥
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- 作者: シビルチョウドリ,Subir Chowdhury,丸山聡美
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#28. Anil Gupta & Haiyan Wang
Anil Gupta and Haiyan Wang have coauthored several highly influential books including The Quest for Global Dominance, Getting China and India Right, and The Silk Road Rediscovered. Anil K. Gupta is the Michael Dingman Chair in Strategy and Globalization at The...
The Quest for Global Dominance: Transforming Global Presence into Global Competitive Advantage
- 作者: Anil K. Gupta,Vijay Govindarajan,Haiyan Wang
- 出版社/メーカー: Jossey-Bass
- 発売日: 2011/11/08
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- 作者: アニル・K.グプタ,ハイヤンワン,Anil K. Gupta,Haiyan Wang,若山俊弘,国際大学グローバルコミュニケーションセンター
- 出版社/メーカー: 同文舘出版
- 発売日: 2010/12/01
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#29. Lynda Gratton
Lynda Gratton is professor of management practice at London Business School and leader of the Future of Work research consortium. Her most recent book, The Shift (2011), explores the changing patterns of work affecting people worldwide and earned her a place on the...
ワーク・シフト ― 孤独と貧困から自由になる働き方の未来図〈2025〉
- 作者: リンダ・グラットン,池村千秋
- 出版社/メーカー: プレジデント社
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#30. Whitney Johnson
Former award-winning Wall Street equity analyst Whitney Johnson is an expert on disruptive innovation and personal disruption; specifically, a framework which she codifies in the critically acclaimed book Disrupt Yourself: Putting the Power of Disruptive Innovation to...
- 作者: Chris Naish,Buck Flogging,Adam Rotman,Adam Sicinski,Akshat Choudhary,Al Spath ,Amanda Turner ,Amy E. Smith ,Annie Grace,Barbara Findlay Schenck ,Beate Chelette ,Ben Tristem ,Bill Burniece,Brad Wilson,Brandon Carter ,Britt Malka,Chris Guthrie ,Christina Nicholson ,Cody Barbo ,Connie Ragen Green ,Damon Freeman,Daniel Knowlton ,Dave Fuller,David Huckabay ,David Perdew ,Davide De Guz ,Debbie Drum ,Dennis Becker ,Derek Doepker ,Derek Murphy ,Derric Haynie ,Dominic Wells ,Emily Gower ,Fred Stutzman ,Gail Gardner ,Grant Cardone ,Holly Casto ,Dr. Ian Dunbar ,Jacob Cass ,James Heller ,Jamie Lewis ,Jamie Stenhouse ,Jason Little ,Jason Treu ,Jeff Brown ,Jeff McMahon ,Jeff Sanders ,Jess Larsen ,Jesse Krieger ,Jimmy D. Brown ,Johannes Voelkner ,John Bura ,John Lagoudakis ,John Pollock ,John Ruhlin ,Josh Hoffman ,Jyotsna Ramachandran ,Kary Oberbrunner ,Kate Erickson ,Keith Blount ,Kwame Christian ,Kyle James ,Lise Cartwright ,Lisette Sutherland ,Lynne Goldberg ,Mark Goblowsky ,Mark Messick ,Mark van Stratum ,Matt Bodnar ,Matt McWilliams ,Merrymaker Sisters,Michael Bungay Stanier ,Michael Sliwinski ,Michelle Dale ,Sal Di Stefano,Adam Schafer,Justin Andrews,Nicole Dean ,Patrick King ,Patrick McGinnis ,Quinton Hamp ,R. Michael Anderson ,Rachel Pederson ,Rich Latimer ,Rick Smith ,Ryan Kulp ,Sammy Davis ,Sarika Kharbanda ,Scott Ginsberg ,Sergey Kotlov ,Shawn Manaher ,Sherry Thacker ,Stephanie Locsei ,Stephen Guise ,Steve Alcorn ,Stuart Walker ,Sujan Patel ,Suzanne Vennard ,Talita Estelle ,Tyler Wagner ,Whitney Nicely ,Yaro Starak ,Yvonne DiVita ,Zac Johnson
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#31. Jim Collins
Jim Collins, a former Stanford Graduate School of Business faculty member, founded a management laboratory in his hometown of Boulder, Colorado in 1995. He is best known for his books on what makes companies long-lived and great: Built to Last (with Jerry Porras,...
- 作者: ジム・コリンズ,モートン・ハンセン,モートン・ハンセン共著,牧野洋
- 出版社/メーカー: 日経BP社
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#32. Gary Hamel
Best known for Competing for the Future (1996) – co-authored with the late CK Prahalad – Gary Hamel is a visiting professor at London Business School. He champions the need for a revolution in management through the Management Innovation Exchange (MIX) and through his...
- 作者: ゲイリーハメル,Gary Hamel,C.K.プラハラード,C.K. Prahalad,一條和生
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞社
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- 作者: ゲイリーハメル
- 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
- 発売日: 2008/02/16
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#33. Seth Godin
Seth Godin is a marketing expert who has pioneered numerous online marketing techniques. His 18 bestselling books cover a range of subjects from the post-industrial revolution to being remarkable; and from the spread of ideas to knowing when to quit. He also writes...
セス・ゴーディンの出し抜く力: 先がわかる人は、何を見ているか (単行本)
- 作者: セスゴーディン,Seth Godin,神田昌典
- 出版社/メーカー: 三笠書房
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「型を破る人」の時代: “ズバ抜けた結果”を出せる人は、何をしているか (単行本)
- 作者: セス・ゴーディン,Seth Godin,神田昌典
- 出版社/メーカー: 三笠書房
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ダメなら、さっさとやめなさい! ~No.1になるための成功法則~
- 作者: セス・ゴーディン,神田昌典,有賀裕子
- 出版社/メーカー: マガジンハウス
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- 作者: セス・ゴーディン,Seth Godin,(序文)ドン・ペパーズ,Don Peppers,谷川漣
- 出版社/メーカー: 海と月社
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- 作者: セス・ゴーディン,勝間和代
- 出版社/メーカー: 講談社
- 発売日: 2012/07/25
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#34. Scott D. Anthony
Scott D. Anthony is the Managing Partner of Innosight. Based in the firm’s Singapore offices since 2010, he has led Innosight’s expansion into the Asia-Pacific region as well as its venture capital activities (Innosight Ventures). He is one of Harvard Business...
Dual Transformation: How to Reposition Today's Business While Creating the Future
- 作者: Scott D. Anthony,Clark G. Gilbert,Mark W. Johnson
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
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Seeing What's Next: Using the Theories of Innovation to Predict Industry Change
- 作者: Clayton M. Christensen,Scott D. Anthony,Erik A. Roth
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
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- 作者: Clayton M. Christensen,Scott D. Anthony,Mark W. Johnson,Joseph V. Sinfield,Elizabeth J. Altman
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ザ・ファーストマイル イノベーションの不確実性をコントロールする (Harvard Business Review Press)
- 作者: スコット・D・アンソニー,山田竜也,津田真吾,津嶋辰郎,川又政治
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イノベーションの最終解 (ハーバード・ビジネス・セレクション)
- 作者: クレイトン・M・クリステンセン,スコット・D・アンソニー,エリック・A・ロス,玉田俊平太,櫻井祐子
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#35. Liz Wiseman
Liz Wiseman is the President of the Wiseman Group, a leadership research and development firm headquartered in Silicon Valley. She is the author of three best-selling books: Rookie Smarts: Why Learning Beats Knowing in the New Game of Work, Multipliers: How the Best...
- 作者: リズ・ワイズマン,Liz Wiseman,グレッグ・マキューン,Greg McKeown,(序文)スティーブン・R・コヴィー,Stephen R. Covey,関美和
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#36. Martin Lindstrom
Martin Lindstrom is a Danish born branding expert. Whilst still a teenager he created his own Lego land in his backgarden, prompting a visit from the Lego’s lawyers that subsequently led to a long and productive consulting relationship with the company. Lindstrom was...
Buyology: Truth and Lies About Why We Buy
- 作者: Martin Lindstrom,Paco Underhill
- 出版社/メーカー: Crown Business
- 発売日: 2010/02/02
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BRAND sense: Sensory Secrets Behind the Stuff We Buy (English Edition)
- 作者: Martin Lindstrom
- 出版社/メーカー: Free Press
- 発売日: 2008/06/16
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Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends (English Edition)
- 作者: Martin Lindstrom
- 出版社/メーカー: John Murray
- 発売日: 2016/03/10
- メディア: Kindle版
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#37. Tammy Erickson
Tamara J. Erickson is a McKinsey Award-winning author, a leading expert on generations in the workplace, and a widely-respected expert on collaboration and innovation, the changing workforce, and the nature of work in intelligent organizations. She has three-times...
#38. Stew Friedman
Stew Friedman (Ph.D., University of Michigan) is the Practice Professor of Management at the Wharton School of the University of Pennsylvania, where he has been since 1984. He is an award-winning teacher (The New York Times cited the “rock star adoration” he inspires...
Great Performers Make Their Personal Lives a Priority
- 作者: Stew Friedman
- 出版社/メーカー: Harvard Business School
- 発売日: 2017/08/07
- メディア: Audible版
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#39. Erin Meyer
INSEAD professor and author of The Culture Map (Public Affairs, 2014) and articles in the Harvard Business Review. Meyer was winner of the 2015 Thinkers50 Radar Award. Meyer was named the June 2014 RADAR Thinker of the...
異文化理解力――相手と自分の真意がわかる ビジネスパーソン必須の教養
- 作者: エリン・メイヤー,田岡恵,樋口武志
- 出版社/メーカー: 英治出版
- 発売日: 2015/08/22
- メディア: 単行本
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#40. Susan David
David is on the faculty of Harvard Medical School, and is co-founder of the Institute of Coaching at McLean Hospital. She is the author of Emotional Agility (Penguin, 2016), which Harvard Business Review rated as one of its Management Ideas of the Year. Originally...
Emotional Agility: Get Unstuck, Embrace Change and Thrive in Work and Life
- 作者: Susan David
- 出版社/メーカー: Penguin Life
- 発売日: 2017/08/03
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#41. Morten Hansen
Morten T. Hansen is the author of the forthcoming book Great at Work. Drawing on an original study of 5,000 managers and employees, it shows how top performers work less and achieve more, and by so doing provides a new theory of professional productivity. The...
- 作者: ジム・コリンズ,モートン・ハンセン,モートン・ハンセン共著,牧野洋
- 出版社/メーカー: 日経BP社
- 発売日: 2012/09/20
- メディア: 単行本
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Collaboration: How Leaders Avoid the Traps, Create Unity, and Reap Big Results
- 作者: Morten T. Hansen
- 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
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#42. Henry Chesbrough
Henry Chesbrough has written extensively on the topic of innovation, and he is best known for his work on open innovation, a term that he helped popularize. An adjunct professor, and executive director of the Center for Open Innovation at the Haas School of Business,...
オープン・サービス・イノベーション 生活者視点から、成長と競争力のあるビジネスを創造する
- 作者: ヘンリー・チェスブロウ,博報堂大学ヒューマンセンタード・オープンイノベーションラボ,TBWA博報堂
- 出版社/メーカー: CCCメディアハウス
- 発売日: 2012/10/20
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#43. Amy Cuddy
Few thinkers embody the new era of thinking better than Amy Cuddy. She has a compelling personal story, but also has a powerful habit of tapping into the zeitgeist and accessing the latest research to shed light on how people behave in the real world. Measures of...
〈パワーポーズ〉が最高の自分を創る (ハヤカワ・ノンフィクション)
- 作者: エイミーカディ,Amy Cuddy,石垣賀子
- 出版社/メーカー: 早川書房
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#44. Jennifer Aaker
A social psychologist, Jennifer Aaker is the General Atlantic Professor of Marketing at Stanford University’s Graduate School of Business. Her research spans time, money and happiness: specifically she studies how individuals chose to spend their time and money, and...
ドラゴンフライ エフェクト ソーシャルメディアで世界を変える
- 作者: ジェニファー・アーカー,アンディ・スミス,阿久津聡,黒輪篤嗣
- 出版社/メーカー: 翔泳社
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#45. Julian Birkinshaw
Julian Birkinshaw is Professor of Strategy and Entrepreneurship and Deputy Dean at London Business School. He is a leading authority on disruption and renewal in large established firms, and he consults to executives around the world on these issues. He has written...
Fast/Forward: Make Your Company Fit for the Future
- 作者: Julian Birkinshaw,Jonas Ridderstråle
- 出版社/メーカー: Stanford Business Books
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#46. Rachel Botsman
Co-author of What’s Mine is Yours: How Collaborative Consumption is Changing the Way We Live (Harper Collins, 2010), author of Who Can You Trust (Forthcoming, Penguin 2017) and a visiting lecturer at Saïd Business School, Botsman’s TED talks on how technology changes...
Who Can You Trust?: How Technology Is Transforming Human Relationships # and What's Next
- 作者: Rachel Botsman
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シェア[ペーパーバック版] 〈共有〉からビジネスを生みだす新戦略
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#47. Gianpiero Petriglieri
A psychiatrist by training, Gianpiero is Associate Professor of Organisational Behaviour at INSEAD. His award-winning research and teaching focus on what it means, and what it takes, to become a leader. He is particularly concerned with leadership and learning in the...
- 作者: Jennifer Petriglieri,Gianpiero Petriglieri
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#48. David Burkus
David Burkus is a best-selling author, an award-winning podcaster, and management professor. In 2015, he was named one of the emerging thought leaders most likely to shape the future of business by Thinkers50, the world’s premier ranking of management thinkers. His...
どうしてあの人はクリエイティブなのか?―創造性と革新性のある未来を手に入れるための本
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#49. Francesca Gino
An award-winning teacher and researcher, Gino is a professor of business administration in the Negotiation, Organizations & Markets Unit at Harvard Business School. Her research focuses on judgment and decision-making, negotiation, ethics, motivation,...
Rebel Talent: Why It Pays to Break the Rules at Work and in Life
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#50. Heidi Grant
Dr. Heidi Grant is a social psychologist who researches, writes, and speaks about the science of motivation. She is the Associate Director of the Motivation Science Center at the Columbia University, Senior Scientist for the Neuroleadership Institute, and author of...
私の大好きなハイディ・グラントが今回初ランキング!!
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1冊20分で読めるようになる!レゾナンスリーディングの本はこちらより
中国語版も発売されました^^