READ 2 INNOVATE! 読書からイノベーションを起こす情報集!

『1冊20分読まずに、「わかる!」すごい読書術の』の著者渡邊康弘が、最新のビジネス書をはじめ、読書会や読書法など、読書とイノベーションに関する様々な情報をお届けするブログです。

世界で最も影響力のある経営思想家(Thinkers 50)2017が発表!ランカーの本をまとめてみました!

こんにちは、渡邊康弘です。

先日発表された世界で最も影響力のある経営思想家!!

二年ごとに発表されるこのランキングですが、

今回は例年に増して熱いランキングでした!!

 

thinkers50.com

 

 

50名中、47名の方の本は拝見していたので、

おおこの方が!!っと、ドキドキしながらランキングを確認してました。

私が理事を務めている一般社団法人ビジネスモデルイノベーション協会の顧問をしていただいている

イヴ・ピニュール教授やアレックス・オスターワルダーも前回に続きランクイン。

おめでとうございます!!

 

アダムグラントやハイディグラントといった大好きな研究者も

ランクインでもうたまらないです。

 

世界で最も影響力のある経営思想家は、やはり本を読むことで

その注目度、偉大さがわかりますね。名前だけみてもピーンと来ないので、

過去の著作、これからの新作で著名なものをピックアップしてみました。

 

みなさまの読書の参考になれば幸いです。

また、本書を毎週読む読書会なんかもできればと企画中です^^

 

下記出典:http://thinkers50.com/t50-ranking/

(英文、プロフィール写真はそのまま、上記公式サイトより引用しています。)

 

Thinkers50 2017 Ranking

#1. Roger Martin

The former dean of University of Toronto’s Rotman School of Management, Martin is a strategy advisor to CEOs worldwide and the author of ten books, including Thinkers 50 award winners Playing to Win (with AG Lafley, HBR Press, 2013) and Getting Beyond Better (with...  

 

P&G式 「勝つために戦う」戦略

P&G式 「勝つために戦う」戦略

 

 

#2. Don Tapscott

The Hammond B3 organist in the band Men in Suits, Don also happens to be one of the world’s leading authorities on innovation, media, and the economic and social impacts of technology. He is the CEO of The Tapscott Group, a think tank that regularly advises business...  

ブロックチェーンの分野が評価され、ドン・タプスコットが二位にランキング!

www.ted.com

 

ブロックチェーン・レボリューション ――ビットコインを支える技術はどのようにビジネスと経済、そして世界を変えるのか

ブロックチェーン・レボリューション ――ビットコインを支える技術はどのようにビジネスと経済、そして世界を変えるのか

 

 

#3. Clayton Christensen

One of the world’s pre-eminent experts on innovation, Clayton Christensen topped the Thinkers50 in 2011 and 2013. He is the Kim B. Clark Professor of Business Administration at Harvard Business School, and one of the world’s foremost experts on innovation and growth....  

毎回一位だったクリステンセン教授は今回は3位でした!!

 

#4. W. Chan Kim & Renée Mauborgne

W. Chan Kim and Renée Mauborgne are Professors of Strategy at INSEAD and Co-Directors of the INSEAD Blue Ocean Strategy Institute. They are the authors of the New York Times, #1 Wall Street Journal, and USA Today bestseller Blue Ocean Shift – Beyond...  

ブルーオーシャン戦略 実践篇を出版されたこの二人。相変わらずの高評価でしたね。

 

Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth

Blue Ocean Shift: Beyond Competing - Proven Steps to Inspire Confidence and Seize New Growth

 
Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant

Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make the Competition Irrelevant

 

 

 

#5. Michael Porter

Regarded as the father of modern business strategy, Porter, who has consulted to dozens of corporations and a number of national governments including the UK, returns to the No. 1 slot in 2015 after previously topping the list in 2005. Porter’s influence on business...  

 

〔エッセンシャル版〕マイケル・ポーターの競争戦略

〔エッセンシャル版〕マイケル・ポーターの競争戦略

  • 作者: ジョアン・マグレッタ,マイケル・ポーター(協力),櫻井祐子
  • 出版社/メーカー: 早川書房
  • 発売日: 2012/09/21
  • メディア: 単行本
  • 購入: 1人 クリック: 7回
  • この商品を含むブログ (4件) を見る
 
競争戦略論〈1〉

競争戦略論〈1〉

 

 

#6. Marshall Goldsmith

Dr. Marshall Goldsmith is one of the world’s leading executive educators, coaches, and authors. He is a pioneer in helping successful leaders achieve positive, lasting change in behavior. His success is built upon a very practical, no-nonsense approach to...  

 

トリガー 自分を変えるコーチングの極意

トリガー 自分を変えるコーチングの極意

  • 作者: マーシャル・ゴールドスミス,マーク・ライター,斎藤聖美
  • 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
  • 発売日: 2016/01/26
  • メディア: 単行本
  • この商品を含むブログを見る
 
コーチングの神様が教える「できる人」の法則

コーチングの神様が教える「できる人」の法則

  • 作者: マーシャルゴールドスミス,マークライター,Marshall Goldsmith,Mark Reiter,斎藤聖美
  • 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
  • 発売日: 2007/10/01
  • メディア: 単行本
  • 購入: 9人 クリック: 64回
  • この商品を含むブログ (37件) を見る
 

 

#7. Alexander Osterwalder and Yves Pigneur

Osterwalder and Pigneur are the authors of Value Proposition Design: How to Create Products and Services Customers Want (2014) and Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Gamechangers and Challengers (self-published, 2010). Business Model Generation is...  

ビジネスモデルイノベーション協会の顧問を務めていただいているお二人は、今回はなんと7位。非常に嬉しいです。イヴ教授、アレックスさんいつも、ありがとうございます。

 

ビジネスモデル・ジェネレーション ビジネスモデル設計書

ビジネスモデル・ジェネレーション ビジネスモデル設計書

  • 作者: アレックス・オスターワルダー,イヴ・ピニュール,小山龍介
  • 出版社/メーカー: 翔泳社
  • 発売日: 2012/02/10
  • メディア: 大型本
  • 購入: 29人 クリック: 473回
  • この商品を含むブログ (68件) を見る
 
バリュー・プロポジション・デザイン 顧客が欲しがる製品やサービスを創る

バリュー・プロポジション・デザイン 顧客が欲しがる製品やサービスを創る

  • 作者: アレックス・オスターワルダー,イヴ・ピニュール,グレッグ・バーナーダ,アラン・スミス,関美和
  • 出版社/メーカー: 翔泳社
  • 発売日: 2015/04/17
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • この商品を含むブログ (6件) を見る
 

 

 

 

Adam Grant#8. Adam Grant

Adam Grant is the youngest tenured professor at Wharton, University of Pennsylvania. Previously, he was advertising director at Let’s Go Publications, an All-American springboard diver, and a professional magician. He is the author of the bestseller Give and Take: A...  

シェリル・サンドバーグとの共著もあった、新鋭のアダム・グラントはかなりの順位を上げましたね。

 

GIVE & TAKE 「与える人」こそ成功する時代 (単行本)

GIVE & TAKE 「与える人」こそ成功する時代 (単行本)

 
ORIGINALS 誰もが「人と違うこと」ができる時代 (単行本)

ORIGINALS 誰もが「人と違うこと」ができる時代 (単行本)

 
OPTION B(オプションB) 逆境、レジリエンス、そして喜び

OPTION B(オプションB) 逆境、レジリエンス、そして喜び

 

 

#9. Richard D’Aveni

Richard D’Aveni, professor of strategic management at the Tuck Business School at Dartmouth University, created the concept of hyper-competition. Most recently his work has looked at commoditization and, in his 2012 book Strategic Capitalism, the competitive clash of...  

 

Hypercompetition

Hypercompetition

 
Hypercompetitive Rivalries

Hypercompetitive Rivalries

 

 

#10. Rita McGrath

Rita McGrath, Columbia Business School Associate Professor, is a globally recognized thought leader and author whose focus is on developing innovation and growth strategies during times of uncertainty. She enables business leaders to see their world through a...  

 

競争優位の終焉 市場の変化に合わせて、戦略を動かし続ける

競争優位の終焉 市場の変化に合わせて、戦略を動かし続ける

 

 

#11. Daniel Pink

Author, journalist, capturer of the business zeitgeist, Daniel Pink has written several best-selling books. His latest is When: The Scientific Secrets of Perfect Timing (2018). His other books include A Whole New Mind: Why Right Brain Thinkers Will Rule the Future...  

 

ハイ・コンセプト「新しいこと」を考え出す人の時代

ハイ・コンセプト「新しいこと」を考え出す人の時代

 
人を動かす、新たな3原則 売らないセールスで、誰もが成功する! (講談社+α文庫)

人を動かす、新たな3原則 売らないセールスで、誰もが成功する! (講談社+α文庫)

 
フリーエージェント社会の到来 新装版

フリーエージェント社会の到来 新装版

 
フリーエージェント社会の到来―「雇われない生き方」は何を変えるか

フリーエージェント社会の到来―「雇われない生き方」は何を変えるか

 

 

 

#12. Erik Brynjolfsson & Andrew McAfee

Erik Brynjolfsson is the Schussel Family Professor at the MIT Sloan School, the director of the MIT Center for Digital Business, and a research associate at the National Bureau of Economic Research. He researches and teaches on the effects of information technology on...  

 

機械との競争

機械との競争

  • 作者: エリック・ブリニョルフソン,アンドリュー・マカフィー,村井章子
  • 出版社/メーカー: 日経BP社
  • 発売日: 2013/02/07
  • メディア: 単行本
  • 購入: 4人 クリック: 46回
  • この商品を含むブログ (42件) を見る
 
ザ・セカンド・マシン・エイジ

ザ・セカンド・マシン・エイジ

  • 作者: エリック・ブリニョルフソン(Erik Brynjolfsson),アンドリュー・マカフィー(Andrew McAfee),村井章子
  • 出版社/メーカー: 日経BP社
  • 発売日: 2015/07/29
  • メディア: 単行本
  • この商品を含むブログ (8件) を見る
 

 

#13. Amy Edmondson

Amy C. Edmondson is the Novartis Professor of Leadership and Management at the Harvard Business School. She teaches and writes on leadership, teaming and organizational learning, and her articles appear in management publications such as Harvard Business Review and...  

 

チームが機能するとはどういうことか――「学習力」と「実行力」を高める実践アプローチ

チームが機能するとはどういうことか――「学習力」と「実行力」を高める実践アプローチ

 

 

#14. Steve Blank

Serial entrepreneur Steve Blank is credited with launching the Lean Startup Movement, and revolutionizing the practice and teaching of entrepreneurship and innovation. He has redefined how to build successful startups by teaching entrepreneurs how to rapidly search...  

 

アントレプレナーの教科書[新装版]

アントレプレナーの教科書[新装版]

 

 

 

スタートアップ・マニュアル ベンチャー創業から大企業の新事業立ち上げまで

スタートアップ・マニュアル ベンチャー創業から大企業の新事業立ち上げまで

  • 作者: スティーブン・G・ブランク,ボブ・ドーフ,飯野将人,堤孝志
  • 出版社/メーカー: 翔泳社
  • 発売日: 2012/11/09
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • 購入: 4人 クリック: 45回
  • この商品を含むブログ (5件) を見る
 

 

#15. Linda Hill

Linda A. Hill is the Wallace Brett Donham professor of business administration at the Harvard Business School, and also chairs the School’s Leadership Initiative. Hill’s latest work is Collective Genius: The Art and Practice of Leading Innovation (2014). In both...  

 

ハーバード流ボス養成講座―優れたリーダーの3要素

ハーバード流ボス養成講座―優れたリーダーの3要素

  • 作者: リンダ・A・ヒル,ケント・ラインバック,有賀裕子
  • 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
  • 発売日: 2012/01/06
  • メディア: 単行本
  • クリック: 5回
  • この商品を含むブログ (3件) を見る
 
ハーバード流 逆転のリーダーシップ

ハーバード流 逆転のリーダーシップ

  • 作者: リンダ・A・ヒル,グレッグ・ブランドー,エミリー・トゥルーラブ,ケント・ラインバック,黒輪篤嗣
  • 出版社/メーカー: 日本経済新聞出版社
  • 発売日: 2015/04/23
  • メディア: 単行本
  • この商品を含むブログを見る
 

 

 

#16. Eric Ries

Eric Ries is an entrepreneur and the bestselling author of The Lean Startup and The Startup Way, released October 2017. His first book has sold over one million copies and has been translated into more than thirty languages. He is the creator of the Lean Startup...  

待望の最新作、スタートアップウェイを出版した、エリックリースは16位でした。

リーン・スタートアップ

リーン・スタートアップ

  • 作者: エリック・リース,伊藤穣一(MITメディアラボ所長),井口耕二
  • 出版社/メーカー: 日経BP社
  • 発売日: 2012/04/12
  • メディア: 単行本
  • 購入: 24人 クリック: 360回
  • この商品を含むブログ (94件) を見る
 

 

 

#17. Pankaj Ghemawat

Nominated for the 2013 Thinkers50 Global Solutions Award for his Global Connectedness Index, Ghemawat is based at New York’s Stern school and IESE Business School in Spain. Prior to that he was the youngest full professor at Harvard Business School. His 2011 book...  

 

World 3.0: Global Prosperity and How to Achieve It

World 3.0: Global Prosperity and How to Achieve It

  • 作者: Pankaj Ghemawat
  • 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
  • 発売日: 2011/05/03
  • メディア: ハードカバー
  • 購入: 2人 クリック: 2回
  • この商品を含むブログを見る
 
コークの味は国ごとに違うべきか

コークの味は国ごとに違うべきか

 

 

#18. Simon Sinek

Simon Sinek is best known for popularizing the concept of “Why” in his first Ted Talk in 2009. It is the third most watched talk of all time on TED.com, gathering 33+ million views and subtitled in 45 languages. A trained ethnographer, his work focuses on...  

 

Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action

Start With Why: How Great Leaders Inspire Everyone To Take Action

 
WHYから始めよ!―インスパイア型リーダーはここが違う

WHYから始めよ!―インスパイア型リーダーはここが違う

 

 

#19. Richard Florida

Director of the Martin Prosperity Institute at the University of Toronto’s Rotman School, Richard Florida is an “urbanist”, as well as a commentator on creativity and innovation. Fast Company described him an “intellectual rock star.” He is the author of The Rise of...  

 リチャードフロリダの最新作はなかなか読みごたえのある名作!!

クリエイティブクラスの世紀!は名著でしたね。

クリエイティブ都市経済論―地域活性化の条件

クリエイティブ都市経済論―地域活性化の条件

 

 

 

クリエイティブ・クラスの世紀

クリエイティブ・クラスの世紀

 
新 クリエイティブ資本論---才能が経済と都市の主役となる

新 クリエイティブ資本論---才能が経済と都市の主役となる

 

 

#20. Herminia Ibarra

Herminia Ibarra is the Charles Handy Professor of Organizational Behaviour at London Business School. An authority on leadership and career development, her most recent book, Act Like a Leader, Think Like a Leader (2015), shows how to step up to a bigger leadership...  

 

ハーバード流 キャリア・チェンジ術

ハーバード流 キャリア・チェンジ術

 
誰もがリーダーになれる特別授業 (Harvard Business Review Press)

誰もがリーダーになれる特別授業 (Harvard Business Review Press)

  • 作者: ハーミニア・イバーラ,河野英太郎,新井宏征
  • 出版社/メーカー: 翔泳社
  • 発売日: 2015/09/11
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • この商品を含むブログを見る
 

 

Vijay Govindarajan#21. Vijay Govindarajan

Vijay Govindarajan is the Coxe Distinguished Professor at the Tuck School of Business at Dartmouth College. His work is at the intersection of strategy and innovation. His books include Reverse Innovation (with Chris Trimble, 2012). This emerged from a period as GE’s...  

 

世界トップ3の経営思想家による はじめる戦略~ビジネスで「新しいこと」をするために知っておくべきことのすべて~

世界トップ3の経営思想家による はじめる戦略~ビジネスで「新しいこと」をするために知っておくべきことのすべて~

  • 作者: ビジャイ・ゴビンダラジャン,クリス・トリンブル,花塚恵
  • 出版社/メーカー: 大和書房
  • 発売日: 2014/07/10
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • この商品を含むブログを見る
 
リバース・イノベーション

リバース・イノベーション

  • 作者: ビジャイ・ゴビンダラジャン,クリス・トリンブル,小林喜一郎(解説),渡部典子
  • 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
  • 発売日: 2012/09/28
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • 購入: 2人 クリック: 30回
  • この商品を含むブログ (22件) を見る
 

 

#22. Nilofer Merchant

Nilofer Merchant is a master at turning seemingly “wild” ideas into new realities. A bestselling author on innovation and collaborative work, a TED mainstage speaker, and the recipient of the 2013 “Future Thinker Award” from Thinkers50, Nilofer reveals new mechanisms...  

 

11 Rules for Creating Value in the Social Era

11 Rules for Creating Value in the Social Era

 
The Power of Onlyness: Make Your Wild Ideas Mighty Enough to Dent the World

The Power of Onlyness: Make Your Wild Ideas Mighty Enough to Dent the World

 

 

www.ted.com

#23. Sydney Finkelstein

Sydney Finkelstein is the Steven Roth Professor of Management and Director of the Center for Leadership at the Tuck School of Business at Dartmouth College. Professor Finkelstein, a well-known thought leader and speaker on leadership and strategy, has published 23...  

 

SUPER BOSS (スーパーボス)

SUPER BOSS (スーパーボス)

 
ブレイクアウトストラテジー

ブレイクアウトストラテジー

 

 

#24. Hal Gregersen

Hal Gregersen is Executive Director of the MIT Leadership Center, Senior Lecturer at the MIT Sloan School of Management, and Senior Fellow at Innosight. To grasp how leaders can ask catalytic questions – ones that change the world – Gregersen studied 200+ renowned...  

 

イノベーションのDNA Harvard Business School Press

イノベーションのDNA Harvard Business School Press

  • 作者: Clayton M. Christensen,Hal Gregersen,Jeffrey Dyer
  • 出版社/メーカー: 翔泳社
  • 発売日: 2012/09/01
  • メディア: Kindle版
  • クリック: 1回
  • この商品を含むブログを見る
 
海外派遣とグローバルビジネス―異文化マネジメント戦略

海外派遣とグローバルビジネス―異文化マネジメント戦略

  • 作者: J.ステュアートブラック,マーク・E.メンデンホール,ハル・B.グレガーセン,リンダ・K.ストロー,Stewart Black,Mark E. Mendenhall,Hal B. Gregersen,Linda K. Stroh,白木三秀,梅沢隆,永井裕久,国際ビジネスコミュニケーション協会
  • 出版社/メーカー: 白桃書房
  • 発売日: 2001/04
  • メディア: 単行本
  • 購入: 2人 クリック: 7回
  • この商品を含むブログ (2件) を見る
 

 

 

#25. Hermann Simon

Hermann Simon is Honorary Chairman of Simon-Kucher & Partners. He is an expert in strategy, marketing and pricing. He was a professor at the Universities of Mainz and Bielefeld, and a visiting professor at Harvard Business School, Stanford, London Business...  

 

<新装版> グローバルビジネスの隠れたチャンピオン企業

<新装版> グローバルビジネスの隠れたチャンピオン企業

 
価格戦略論

価格戦略論

  • 作者: ヘルマンサイモン,ロバート・J.ドーラン,Hermann Simon,Robert J. Dolan,吉川尚宏,エコノミクスコンサルティング研究会
  • 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
  • 発売日: 2002/10
  • メディア: 単行本
  • クリック: 46回
  • この商品を含むブログ (2件) を見る
 
価格の掟

価格の掟

 
グローバルビジネスの隠れたチャンピオン企業

グローバルビジネスの隠れたチャンピオン企業

  • 作者: ハーマン・サイモン,上田隆穂,渡部典子
  • 出版社/メーカー: 中央経済社
  • 発売日: 2012/03/24
  • メディア: 単行本
  • 購入: 2人 クリック: 5回
  • この商品を含むブログを見る
 

 

#26. Zhang Ruimin

Zhang Ruimin is Chairman and CEO of Haier Group. In 1984, Zhang Ruimin became Director of the Qingdao Refrigerator Factory, the predecessor of Haier. Over more than 30 years, he has turned a small collectively-owned factory with a 1.47m Yuan loss into a global...  

 

China's Disruptors: How Alibaba, Xiaomi, Tencent, and Other Companies are Changing the Rules of Business

China's Disruptors: How Alibaba, Xiaomi, Tencent, and Other Companies are Changing the Rules of Business

 

 

 

#27. Subir Chowdhury

One of the world’s pre-eminent experts on quality and process improvements, Subir Chowdhury is the #1 international bestselling author on SIX SIGMA philosophy. Hailed by The New York Times as a “leading Quality expert,” and by Business Week as “the Quality Prophet”,...  

 

なぜおいしいアイスクリームが売れないの? ダメな会社をよみがえらせる3つのレッスン (講談社BIZ)

なぜおいしいアイスクリームが売れないの? ダメな会社をよみがえらせる3つのレッスン (講談社BIZ)

 
シックスシグマ

シックスシグマ

 

 

#28. Anil Gupta & Haiyan Wang

Anil Gupta and Haiyan Wang have coauthored several highly influential books including The Quest for Global Dominance, Getting China and India Right, and The Silk Road Rediscovered. Anil K. Gupta is the Michael Dingman Chair in Strategy and Globalization at The... 

 

 

The Quest for Global Dominance: Transforming Global Presence into Global Competitive Advantage

The Quest for Global Dominance: Transforming Global Presence into Global Competitive Advantage

 
中国・インドの戦略的意味―グローバル企業戦略の再構築

中国・インドの戦略的意味―グローバル企業戦略の再構築

  • 作者: アニル・K.グプタ,ハイヤンワン,Anil K. Gupta,Haiyan Wang,若山俊弘,国際大学グローバルコミュニケーションセンター
  • 出版社/メーカー: 同文舘出版
  • 発売日: 2010/12/01
  • メディア: 単行本
  • クリック: 4回
  • この商品を含むブログ (1件) を見る
 

 

 

#29. Lynda Gratton

Lynda Gratton is professor of management practice at London Business School and leader of the Future of Work research consortium. Her most recent book, The Shift (2011), explores the changing patterns of work affecting people worldwide and earned her a place on the...  

 

ワーク・シフト ― 孤独と貧困から自由になる働き方の未来図〈2025〉

ワーク・シフト ― 孤独と貧困から自由になる働き方の未来図〈2025〉

 
LIFE SHIFT(ライフ・シフト)

LIFE SHIFT(ライフ・シフト)

 

 

 

未来企業 レジリエンスの経営とリーダーシップ

未来企業 レジリエンスの経営とリーダーシップ

 

 

#30. Whitney Johnson

Former award-winning Wall Street equity analyst Whitney Johnson is an expert on disruptive innovation and personal disruption; specifically, a framework which she codifies in the critically acclaimed book Disrupt Yourself: Putting the Power of Disruptive Innovation to...  

 

Internet Business Insights: Lessons Learned and Strategies Used by 101 Successful Internet-Based Entrepreneurs (Internet Business Books) (English Edition)

Internet Business Insights: Lessons Learned and Strategies Used by 101 Successful Internet-Based Entrepreneurs (Internet Business Books) (English Edition)

  • 作者: Chris Naish,Buck Flogging,Adam Rotman,Adam Sicinski,Akshat Choudhary,Al Spath ,Amanda Turner ,Amy E. Smith ,Annie Grace,Barbara Findlay Schenck ,Beate Chelette ,Ben Tristem ,Bill Burniece,Brad Wilson,Brandon Carter ,Britt Malka,Chris Guthrie ,Christina Nicholson ,Cody Barbo ,Connie Ragen Green ,Damon Freeman,Daniel Knowlton ,Dave Fuller,David Huckabay ,David Perdew ,Davide De Guz ,Debbie Drum ,Dennis Becker ,Derek Doepker ,Derek Murphy ,Derric Haynie ,Dominic Wells ,Emily Gower ,Fred Stutzman ,Gail Gardner ,Grant Cardone ,Holly Casto ,Dr. Ian Dunbar ,Jacob Cass ,James Heller ,Jamie Lewis ,Jamie Stenhouse ,Jason Little ,Jason Treu ,Jeff Brown ,Jeff McMahon ,Jeff Sanders ,Jess Larsen ,Jesse Krieger ,Jimmy D. Brown ,Johannes Voelkner ,John Bura ,John Lagoudakis ,John Pollock ,John Ruhlin ,Josh Hoffman ,Jyotsna Ramachandran ,Kary Oberbrunner ,Kate Erickson ,Keith Blount ,Kwame Christian ,Kyle James ,Lise Cartwright ,Lisette Sutherland ,Lynne Goldberg ,Mark Goblowsky ,Mark Messick ,Mark van Stratum ,Matt Bodnar ,Matt McWilliams ,Merrymaker Sisters,Michael Bungay Stanier ,Michael Sliwinski ,Michelle Dale ,Sal Di Stefano,Adam Schafer,Justin Andrews,Nicole Dean ,Patrick King ,Patrick McGinnis ,Quinton Hamp ,R. Michael Anderson ,Rachel Pederson ,Rich Latimer ,Rick Smith ,Ryan Kulp ,Sammy Davis ,Sarika Kharbanda ,Scott Ginsberg ,Sergey Kotlov ,Shawn Manaher ,Sherry Thacker ,Stephanie Locsei ,Stephen Guise ,Steve Alcorn ,Stuart Walker ,Sujan Patel ,Suzanne Vennard ,Talita Estelle ,Tyler Wagner ,Whitney Nicely ,Yaro Starak ,Yvonne DiVita ,Zac Johnson
  • 発売日: 2017/07/03
  • メディア: Kindle版
  • この商品を含むブログを見る
 

 

Jim Collins#31. Jim Collins

Jim Collins, a former Stanford Graduate School of Business faculty member, founded a management laboratory in his hometown of Boulder, Colorado in 1995. He is best known for his books on what makes companies long-lived and great: Built to Last (with Jerry Porras,...  

 

ビジョナリー・カンパニー ― 時代を超える生存の原則

ビジョナリー・カンパニー ― 時代を超える生存の原則

 
ビジョナリー・カンパニー 2 - 飛躍の法則

ビジョナリー・カンパニー 2 - 飛躍の法則

 
ビジョナリー・カンパニー4 自分の意志で偉大になる

ビジョナリー・カンパニー4 自分の意志で偉大になる

  • 作者: ジム・コリンズ,モートン・ハンセン,モートン・ハンセン共著,牧野洋
  • 出版社/メーカー: 日経BP社
  • 発売日: 2012/09/20
  • メディア: 単行本
  • 購入: 3人 クリック: 116回
  • この商品を含むブログ (16件) を見る
 
ビジョナリー・カンパニー3 衰退の五段階

ビジョナリー・カンパニー3 衰退の五段階

 

 

Gary Hamel#32. Gary Hamel

Best known for Competing for the Future (1996) – co-authored with the late CK Prahalad – Gary Hamel is a visiting professor at London Business School. He champions the need for a revolution in management through the Management Innovation Exchange (MIX) and through his...  

 

What Matters Now: How to Win in a World of Relentless Change, Ferocious Competition, and Unstoppable Innovation

What Matters Now: How to Win in a World of Relentless Change, Ferocious Competition, and Unstoppable Innovation

 
コア・コンピタンス経営―大競争時代を勝ち抜く戦略

コア・コンピタンス経営―大競争時代を勝ち抜く戦略

  • 作者: ゲイリーハメル,Gary Hamel,C.K.プラハラード,C.K. Prahalad,一條和生
  • 出版社/メーカー: 日本経済新聞社
  • 発売日: 1995/03
  • メディア: 単行本
  • クリック: 14回
  • この商品を含むブログ (2件) を見る
 
経営の未来

経営の未来

 

 

#33. Seth Godin

Seth Godin is a marketing expert who has pioneered numerous online marketing techniques. His 18 bestselling books cover a range of subjects from the post-industrial revolution to being remarkable; and from the spread of ideas to knowing when to quit. He also writes...  

 

セス・ゴーディンの出し抜く力: 先がわかる人は、何を見ているか (単行本)

セス・ゴーディンの出し抜く力: 先がわかる人は、何を見ているか (単行本)

 
「新しい働き方」ができる人の時代

「新しい働き方」ができる人の時代

 
「型を破る人」の時代: “ズバ抜けた結果”を出せる人は、何をしているか (単行本)

「型を破る人」の時代: “ズバ抜けた結果”を出せる人は、何をしているか (単行本)

 
ダメなら、さっさとやめなさい! ~No.1になるための成功法則~

ダメなら、さっさとやめなさい! ~No.1になるための成功法則~

 
パーミッション・マーケティング

パーミッション・マーケティング

  • 作者: セス・ゴーディン,Seth Godin,(序文)ドン・ペパーズ,Don Peppers,谷川漣
  • 出版社/メーカー: 海と月社
  • 発売日: 2011/09/26
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • クリック: 30回
  • この商品を含むブログ (7件) を見る
 
「紫の牛」を売れ!

「紫の牛」を売れ!

 
トライブ  新しい“組織”の未来形

トライブ 新しい“組織”の未来形

 
バイラルマーケティング

バイラルマーケティング

 

 

 

#34. Scott D. Anthony

Scott D. Anthony is the Managing Partner of Innosight. Based in the firm’s Singapore offices since 2010, he has led Innosight’s expansion into the Asia-Pacific region as well as its venture capital activities (Innosight Ventures). He is one of Harvard Business...  

 

Dual Transformation: How to Reposition Today's Business While Creating the Future

Dual Transformation: How to Reposition Today's Business While Creating the Future

  • 作者: Scott D. Anthony,Clark G. Gilbert,Mark W. Johnson
  • 出版社/メーカー: Harvard Business School Pr
  • 発売日: 2017/04/18
  • メディア: ハードカバー
  • この商品を含むブログを見る
 
Seeing What's Next: Using the Theories of Innovation to Predict Industry Change

Seeing What's Next: Using the Theories of Innovation to Predict Industry Change

 
イノベーションへの解 実践編

イノベーションへの解 実践編

  • 作者: Clayton M. Christensen,Scott D. Anthony,Mark W. Johnson,Joseph V. Sinfield,Elizabeth J. Altman
  • 出版社/メーカー: 翔泳社
  • 発売日: 2012/05/13
  • メディア: Kindle版
  • この商品を含むブログを見る
 
ザ・ファーストマイル イノベーションの不確実性をコントロールする (Harvard Business Review Press)

ザ・ファーストマイル イノベーションの不確実性をコントロールする (Harvard Business Review Press)

 
イノベーションの最終解 (ハーバード・ビジネス・セレクション)

イノベーションの最終解 (ハーバード・ビジネス・セレクション)

  • 作者: クレイトン・M・クリステンセン,スコット・D・アンソニー,エリック・A・ロス,玉田俊平太,櫻井祐子
  • 出版社/メーカー: 翔泳社
  • 発売日: 2014/07/08
  • メディア: 単行本
  • この商品を含むブログ (6件) を見る
 

 

 

#35. Liz Wiseman

Liz Wiseman is the President of the Wiseman Group, a leadership research and development firm headquartered in Silicon Valley. She is the author of three best-selling books: Rookie Smarts: Why Learning Beats Knowing in the New Game of Work, Multipliers: How the Best...  

 

ルーキー・スマート

ルーキー・スマート

  • 作者: リズ・ワイズマン,Liz Wiseman,池村千秋
  • 出版社/メーカー: 海と月社
  • 発売日: 2017/05/10
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • この商品を含むブログを見る
 
メンバーの才能を開花させる技法

メンバーの才能を開花させる技法

  • 作者: リズ・ワイズマン,Liz Wiseman,グレッグ・マキューン,Greg McKeown,(序文)スティーブン・R・コヴィー,Stephen R. Covey,関美和
  • 出版社/メーカー: 海と月社
  • 発売日: 2015/04/22
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • この商品を含むブログ (3件) を見る
 

 

 

#36. Martin Lindstrom

Martin Lindstrom is a Danish born branding expert. Whilst still a teenager he created his own Lego land in his backgarden, prompting a visit from the Lego’s lawyers that subsequently led to a long and productive consulting relationship with the company. Lindstrom was...  

 

Buyology: Truth and Lies About Why We Buy

Buyology: Truth and Lies About Why We Buy

  • 作者: Martin Lindstrom,Paco Underhill
  • 出版社/メーカー: Crown Business
  • 発売日: 2010/02/02
  • メディア: ペーパーバック
  • クリック: 1回
  • この商品を含むブログを見る
 
BRAND sense: Sensory Secrets Behind the Stuff We Buy (English Edition)

BRAND sense: Sensory Secrets Behind the Stuff We Buy (English Edition)

 
Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends (English Edition)

Small Data: The Tiny Clues That Uncover Huge Trends (English Edition)

 

 

Tammy Erickson#37. Tammy Erickson

Tamara J. Erickson is a McKinsey Award-winning author, a leading expert on generations in the workplace, and a widely-respected expert on collaboration and innovation, the changing workforce, and the nature of work in intelligent organizations. She has three-times...  

 

 

#38. Stew Friedman

Stew Friedman (Ph.D., University of Michigan) is the Practice Professor of Management at the Wharton School of the University of Pennsylvania, where he has been since 1984. He is an award-winning teacher (The New York Times cited the “rock star adoration” he inspires...  

 

 

Great Performers Make Their Personal Lives a Priority

Great Performers Make Their Personal Lives a Priority

 

 

 

#39. Erin Meyer

INSEAD professor and author of The Culture Map (Public Affairs, 2014) and articles in the Harvard Business Review. Meyer was winner of the 2015 Thinkers50 Radar Award. Meyer was named the June 2014 RADAR Thinker of the...  

 

異文化理解力――相手と自分の真意がわかる ビジネスパーソン必須の教養

異文化理解力――相手と自分の真意がわかる ビジネスパーソン必須の教養

 

 

#40. Susan David

David is on the faculty of Harvard Medical School, and is co-founder of the Institute of Coaching at McLean Hospital. She is the author of Emotional Agility (Penguin, 2016), which Harvard Business Review rated as one of its Management Ideas of the Year. Originally...  

 

Emotional Agility: Get Unstuck, Embrace Change and Thrive in Work and Life

Emotional Agility: Get Unstuck, Embrace Change and Thrive in Work and Life

 

 

#41. Morten Hansen

Morten T. Hansen is the author of the forthcoming book Great at Work. Drawing on an original study of 5,000 managers and employees, it shows how top performers work less and achieve more, and by so doing provides a new theory of professional productivity.  The...  

 

 

ビジョナリー・カンパニー4 自分の意志で偉大になる

ビジョナリー・カンパニー4 自分の意志で偉大になる

  • 作者: ジム・コリンズ,モートン・ハンセン,モートン・ハンセン共著,牧野洋
  • 出版社/メーカー: 日経BP社
  • 発売日: 2012/09/20
  • メディア: 単行本
  • 購入: 3人 クリック: 116回
  • この商品を含むブログ (16件) を見る
 
Collaboration: How Leaders Avoid the Traps, Create Unity, and Reap Big Results

Collaboration: How Leaders Avoid the Traps, Create Unity, and Reap Big Results

 

 

#42. Henry Chesbrough

Henry Chesbrough has written extensively on the topic of innovation, and he is best known for his work on open innovation, a term that he helped popularize. An adjunct professor, and executive director of the Center for Open Innovation at the Haas School of Business,...  

 

オープン・サービス・イノベーション 生活者視点から、成長と競争力のあるビジネスを創造する

オープン・サービス・イノベーション 生活者視点から、成長と競争力のあるビジネスを創造する

  • 作者: ヘンリー・チェスブロウ,博報堂大学ヒューマンセンタード・オープンイノベーションラボ,TBWA博報堂
  • 出版社/メーカー: CCCメディアハウス
  • 発売日: 2012/10/20
  • メディア: 単行本
  • 購入: 1人 クリック: 7回
  • この商品を含むブログ (4件) を見る
 

 

 

#43. Amy Cuddy

Few thinkers embody the new era of thinking better than Amy Cuddy.  She has a compelling personal story, but also has a powerful habit of tapping into the zeitgeist and accessing the latest research to shed light on how people behave in the real world. Measures of...  

 

〈パワーポーズ〉が最高の自分を創る (ハヤカワ・ノンフィクション)

〈パワーポーズ〉が最高の自分を創る (ハヤカワ・ノンフィクション)

  • 作者: エイミーカディ,Amy Cuddy,石垣賀子
  • 出版社/メーカー: 早川書房
  • 発売日: 2016/07/22
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • この商品を含むブログを見る
 

 

www.ted.com

#44. Jennifer Aaker

A social psychologist, Jennifer Aaker is the General Atlantic Professor of Marketing at Stanford University’s Graduate School of Business. Her research spans time, money and happiness: specifically she studies how individuals chose to spend their time and money, and...  

 

ドラゴンフライ エフェクト ソーシャルメディアで世界を変える

ドラゴンフライ エフェクト ソーシャルメディアで世界を変える

  • 作者: ジェニファー・アーカー,アンディ・スミス,阿久津聡,黒輪篤嗣
  • 出版社/メーカー: 翔泳社
  • 発売日: 2011/08/26
  • メディア: 単行本
  • クリック: 6回
  • この商品を含むブログ (10件) を見る
 

 

#45. Julian Birkinshaw

Julian Birkinshaw is Professor of Strategy and Entrepreneurship and Deputy Dean at London Business School.  He is a leading authority on disruption and renewal in large established firms, and he consults to executives around the world on these issues. He has written...  

 

Fast/Forward: Make Your Company Fit for the Future

Fast/Forward: Make Your Company Fit for the Future

 
25 Need-to-Know MBA Models

25 Need-to-Know MBA Models

 

 

Photo of Rachel Botsman#46. Rachel Botsman

Co-author of What’s Mine is Yours: How Collaborative Consumption is Changing the Way We Live (Harper Collins, 2010), author of Who Can You Trust (Forthcoming, Penguin 2017) and a visiting lecturer at Saïd Business School, Botsman’s TED talks on how technology changes...  

 

Who Can You Trust?: How Technology Is Transforming Human Relationships # and What's Next

Who Can You Trust?: How Technology Is Transforming Human Relationships # and What's Next

 
シェア[ペーパーバック版] 〈共有〉からビジネスを生みだす新戦略

シェア[ペーパーバック版] 〈共有〉からビジネスを生みだす新戦略

  • 作者: レイチェル・ボッツマン,小林弘人,ルー・ロジャース
  • 出版社/メーカー: NHK出版
  • 発売日: 2016/04/22
  • メディア: 新書
  • この商品を含むブログを見る
 

 

Gianpiero Petriglieri#47. Gianpiero Petriglieri

A psychiatrist by training, Gianpiero is Associate Professor of Organisational Behaviour at INSEAD. His award-winning research and teaching focus on what it means, and what it takes, to become a leader. He is particularly concerned with leadership and learning in the...  

 

The Talent Curse

The Talent Curse

 

 

#48. David Burkus

David Burkus is a best-selling author, an award-winning podcaster, and management professor. In 2015, he was named one of the emerging thought leaders most likely to shape the future of business by Thinkers50, the world’s premier ranking of management thinkers. His...  

 

どうしてあの人はクリエイティブなのか?―創造性と革新性のある未来を手に入れるための本

どうしてあの人はクリエイティブなのか?―創造性と革新性のある未来を手に入れるための本

  • 作者: デビット・バーカス,プレシ南日子,高崎拓哉
  • 出版社/メーカー: ビー・エヌ・エヌ新社
  • 発売日: 2014/10/21
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • この商品を含むブログを見る
 

 

#49. Francesca Gino

An award-winning teacher and researcher, Gino is a professor of business administration in the Negotiation, Organizations & Markets Unit at Harvard Business School. Her research focuses on judgment and decision-making, negotiation, ethics, motivation,... 

 

 

失敗は「そこ」からはじまる

失敗は「そこ」からはじまる

  • 作者: フランチェスカ・ジーノ,柴田裕之
  • 出版社/メーカー: ダイヤモンド社
  • 発売日: 2015/01/17
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • この商品を含むブログを見る
 
Rebel Talent: Why It Pays to Break the Rules at Work and in Life

Rebel Talent: Why It Pays to Break the Rules at Work and in Life

 

 

 

#50. Heidi Grant

Dr. Heidi Grant is a social psychologist who researches, writes, and speaks about the science of motivation.  She is the Associate Director of the Motivation Science Center at the Columbia University, Senior Scientist for the Neuroleadership Institute, and author of...

私の大好きなハイディ・グラントが今回初ランキング!!

おめでとうございます^^

やってのける~意志力を使わずに自分を動かす~

やってのける~意志力を使わずに自分を動かす~

 
やり抜く人の9つの習慣 コロンビア大学の成功の科学

やり抜く人の9つの習慣 コロンビア大学の成功の科学

  • 作者: ハイディ・グラント・ハルバーソン,林田レジリ浩文
  • 出版社/メーカー: ディスカヴァー・トゥエンティワン
  • 発売日: 2017/06/22
  • メディア: 単行本
  • この商品を含むブログ (1件) を見る
 
だれもわかってくれない:あなたはなぜ誤解されるのか

だれもわかってくれない:あなたはなぜ誤解されるのか

  • 作者: ハイディグラントハルヴァ―ソン,Heidi Grant Halvorson,高橋由紀子
  • 出版社/メーカー: 早川書房
  • 発売日: 2015/10/22
  • メディア: 単行本(ソフトカバー)
  • この商品を含むブログを見る
 

 

1冊20分で読めるようになる!レゾナンスリーディングの本はこちらより

1冊20分、読まずに「わかる! 」すごい読書術

1冊20分、読まずに「わかる! 」すごい読書術

 

中国語版も発売されました^^

www.amazon.cn

 

www.resonancereading.com